Listopad 2011

Jyväskylä and Tampere

24. listopadu 2011 v 9:53 | Irbise |  Erasmus ve Finsku
Tak dneska, zhruba za hodinu odjiždim na třídenní výlet do města Jyväskyla a Tampere.
A taky tento týden začínají skoky na lyžích. První závody se konají ve Finském Kuusamu, na místě zvaném Ruka. Škoda že to je tak daleko, být to v Lahti, tak mě nikdo neudrží. A ještě doufám že tam budou mít dostatek sněhu.
Tak zatim a uvidíme se za pár dní, snad a já pak povyprávim jaké to tam bylo. A nezapomeňte se dívat na ty skoky... hlavně pokud máte Eurosport.

A i jezero zamrzlo

22. listopadu 2011 v 16:15 | Irbise |  Erasmus ve Finsku
Tak po pondělním mrazu i jezero Saimaa dostalo ledový příkrov, který odpoledne pokryl sníh. A pak se kameny vydaly na pochod přes jezero. Klouzaly se kam až to šlo. Avšak jejich snaha byla marná. Tíha je stáhla pod hladinu, pod ten ledový příkrov.
Vločky sněhové, překrásné a nádherné. Padaly. Poletovaly. Vznášely se. A nakonec pokryly zem. Chladnou a promrzlou. A celý kraj se prosvětlil tou sněhovou pokrývečkou v tmavém odpoledni. Odpoledni krátkém, se zbytky světla, které rychle odchází do neznáma.

Tak takové jsou mé momentální dojmy z Lappeenranty. Dneska jsem poprvé jela na kole po sněhu. A ikdyž to drobátko klouzalo, tak to šlo. Všechny cesty tady jsou totiž pečlivě posypané. Jak pro pěší a cyklisty, tak pro auta.
No a teď se jdu vrátit k učení. Eseje a projekty čekají.

Chumelí :)

21. listopadu 2011 v 13:37 | Irbise |  Erasmus ve Finsku
Mrzne! Sněží! Chumelí! Zima konečně dorazila do Finska:)
Tenhle podzim totiž patří mezi nejteplejší za posledních 50 let ve Finsku. Což pro mě bylo docela příjemné, ale už mi tu chyběl sních. Stále tu totiž bylo chladno, mlha, zima a tma. Ta tma je asi nejhorší. Slunce vychází v půl devátý a stmívat se začíná už po 3 odpoledne. Docela děs. Ještě že existuje sauna. Nejlepší vynález na světě.
Dneska v noci bylo -10°C. Pořádná kosa, a ráno taky. A dneska odpoledne konečně začalo sněžit, tak to tu snad bude světlejší. Ale po ránu se mi fakt nechtělo do školy. Navíc na kole. Uvidim jak to teď bude, ale Finové jezdí na kole i v zimě. Tak snad to taky zvládnu. Konečně jsem teda začala nosit zimní bundu a boty. Do teď to bylo jen tak občas a spíš vyjímečně.
Konečně jsem taky pochopila podstatu oblíbenosti školy. Je tam teplo a útulno. Člověk radši zůstane tam a někam si sedne a bude se učit, než aby lez ven:)
Tak to bude zatim asi všechno. Dneska jsem měla prezentaci a celý týden budu ve škole. Docela nabitý rozvrh. A ve čtvrtek navíc jedu na výlet do Tampere a Jyväskylä. Součástí by měla být exkurze do továrny na toaletní papír a čokoládovny Panda. A taky v Tampere máme poznat místní členy ESN (Erasmus Student Club). Takže se skutečně těšim.
Snad sem brzy napíšu další články, ale jsem zavalená prací - eseje, prezentace, projekty, úkoly - a pak už mi zbývá posledních pár týdnů tady, takže párty, výlety - prostě vůbec nemam čas:D
A taky by konečně měly začít skoky na lyžích. První závod sezony má být v Kuusamu a snad budou mít dost sněhu. Bohužel se tam nedostanu osobně, je to docela dálka. Ale i tak se těšim:)
Mějte se faině a zas někdy... teda jestli to tu někdo vůbec čte, při té mé nepravidelnosti v přidávání článků:)

St Petersburg trip

18. listopadu 2011 v 10:57 | Irbise |  Erasmus ve Finsku
Jedním z hlavních výletů mého Erasmu ve Finsku je rozhodně St Petersburg trip. Tohle město jsem rozhodně chtěla navštívit a teď vím že to stálo za to. Tři dny a dvě noci byly plné zážitků, nových objevů a poznávání nových lidí.
Ikdyž to je z Lappeenranty zhruba 4 hodiny autobusem, nebo vlakem, tak naše skupina absolvovala trošku jinou cestu. Autobusem do Helsinek a z Helsinek lodí přes noc do St Petersburgu. Důvodem byla víza, která u cesty lodí nejsou nutná. Tudíž se v našem rozvrhu ocitly navíc 2 noci na lodi, pro mě velký zážitek, s celonoční párty na palubě:D Hodně matoucí byl také časový posun o 2 hodiny zpět.

Guide for Erasmus students in Finland :D

7. listopadu 2011 v 22:11 | Irbise |  Erasmus ve Finsku
Tak jsem se zde opět po dlouhé době vyskytla. Právě jsem se vrátila z ESN výletu do St Petersburgu. Skvělý a nezapomenutelný zážitek. Rozhodně vám o tom povyprávím, ale až někdy jindy, teď tedy mám něco jiného. Jedná se o video, kde je něco jako pomocný návod pro studenty erasmu, když dorazí do Finska. Mě rozhodně pobavil, protože většinu jsem si již osobně zažila a ikdyž se něco z toho může zdát divné, je to rozhodně pravda.
Takže teď se můžete poučit o problematice ve Finsku.....

Snad se vám to líbilo. Mě rozodně pobavil autobus... a hlavně dveře... ty jsou skutečně zapeklitý... hlavně pokud třeba skončíte před svym pokojem třeba jen v ručníku:D a nebo sauna... :) ale myslim že by toho tam mohli dát klidně i víc:)